26 kwietnia 2020

Trening a kawa – kiedy sięgnąć po kofeinę?

By Atalanta

Chcesz wyglądać zdrowo, być umięśnionym i pełnym życia? W takim razie czas na wizyty na siłowni. Innym pomysłem jest też zapisanie się na zajęcia sportowe. Jednak najczęściej przez mężczyzn wybierana jest siłownia. W teorii jest to bardzo łatwe: trzy raz w tygodniu przyodziewasz strój sportowy i biegniesz pakować, robisz to przed pracą, wstając wcześniej lub po wyjściu z pracy. Tymczasem w praktyce, wygląda to zgoła inaczej. Przed pracą bowiem nie chce się nikomu wstawać, a po pracy jest się za bardzo zmęczonym, żeby podjąć jakąkolwiek próbę wysiłku.

Pobudzenie przed treningiem

Mimo wszystko większość osób wybiera porę późniejszą. Jeśli ma się pracę fizyczną, to o swoją kondycję nie ma się co obawiać, jednak osoby, które pracują w biurze, siedząc przez 8 godzin przy komputerze, zdecydowanie potrzebują odpowiedniej dawki wysiłku fizycznego. Wystarczy, żeby wybrać się 3 razy w tygodniu na siłownię, pobiegać czy wybrać inną formę sportu. Jak się jednak do tego zachęcić? Najczęściej do głowy przychodzi jedna opcja, czyli kawa. Jak się okazuje, wypicie kawy, to doskonały pomysł. Ma ona bowiem wiele właściwości, które nie tylko zachęcą do treningu, ale także poprawią jego jakość. Przede wszystkim zwiększa ona motywację, wydolność organizmu i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Co więcej, dzięki wypiciu „przedtreningowej” kawy, zmniejszymy prawdopodobieństwo wystąpienia zakwasów, zaś sam trening będzie wydajniejszy, gdyż zmniejsza ona ból podczas ćwiczeń.

Większa moc

Jeśli chcesz, aby napój przed treningiem zawierał jak najwięcej kofeiny, to nie sprawdzi się tutaj kawa cappuccino czy rozpuszczalna. Mają one bowiem mniejszą zawartość kofeiny, czyli pobudzać będą mniej. Dobrze jest też nie rozwadniać kawy mlekiem. Największą zawartość kofeiny ma kawa czarna parzona w ekspresie. Co ciekawe na ilość kofeiny w kawie ma także wpływ to, jak długo jest ona parzona. Generalnie, im dłużej, tym kofeiny jest więcej. Jeśli chcesz dodatkowo dodać sobie energii, to możesz posłodzić ją miodem lub dorzucić naturalne spalacze tłuszczu jak chili, imbir czy cynamon.